Alla inlägg under juli 2013

Av Johanna - 28 juli 2013 21:41

       

Idag så fyller min älskade gudson 1 år. Så då fick jag äran att göra hans tårtor. Hans mamma beställde en med en kille som håller en kanin för hans favorit gosedjur är en kanin och den andra hade jag mer fritt på men den skulle inehålla en bil och så ljus tåget.

Den blå tårtan hade fyllning chokladmousse och hallonfromage

Och den gröna hade fyllning Citronfromage och jordgubbssylt

Av Johanna - 7 juli 2013 21:25

     


Gårdagens tårta till en fisketjej

Fyllning var chokladmousse och vaniljkräm. Hon önskade så lite grädde som möjligt. Så för att få bort grädde smaken på den lilla grädden jag hade så gjorde jag vaniljsmak även på den.

Av Johanna - 3 juli 2013 21:03

       


Idag gav jag mig på en utmaning när jag skulle göra Williams 4 års tårta. Ville ha Blixten och Bärgarn på en väg på ett berg. Och berget ville jag ju självklart ha lite ojämt för vilka berg är precis släta? :P

Vet inte om jag vart super nöjd. Men hög blev den och blixten och bärgarn blev helt okej. Och jag hade en super nöjd fyra åring och det är väl huvudsaken.

Fyllningen blev blåbärsfromage, grädde och färska jordgubbar.

Presentation


Jag är en tjej på 26 år som lever med min familj. Sambon Magnus, sönerna William & Liam, mitt bonusbarn Milo & våran hund. Min största hobby är bakning & framförallt tårtor. Övning ger färdighet som dom brukar säga för allt har jag lärt mig hemma genom öv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards