Alla inlägg under april 2013

Av Johanna - 7 april 2013 18:17

     

Idag var det kalas för min bror :)

Då stod det tårtbak på schemat igen :)

Han är väldigt intresserad av fotboll (IFK Norrköping) och så dömmer han själv. Så då fick det bli en tårta med ett IFK märke, en fotbolls sko, en boll, en visselpipa och så ett gult och rött kort :)

Han önskade med chokladsmak och så fick jag överraska honom med resten. Så blev en chokladmousse och så blev det en passionfromage :)    

Av Johanna - 4 april 2013 18:15

 

Fick en beställning på en ägg och mjölkfri tårta.

Och det var en utmaning som jag gärna gav mig på :)

Googlade runt och hittade ett recept på en tårta vars hennes son var ägg och mjölkallergiker. Så läste lite vad hon hade för idéer och tips. Gjorde hennes recept på själva tårtbotten. Och den vart faktsikt god. Smakade ungefär som en sockerkaksbotten. Men den blev väldigt platt och kompakt.

Önskan på fyllning var banan och vanilj.

Och det var inte så svårt att fixa med tanke på hur många olika produkter det finns som motsvarar mjölken och utan ägg recept finns det ju mängder :)

Av Johanna - 1 april 2013 20:00

     


Så var det dags för årets påskpyssel :)

Det blev två stycken till två olika påskfiranden :)

Blev mer nöjd med den andra än den första :P

Det började att jävlas med mig med den första och börjar det så har det ju en tendens att fortsätta :O Men det blev en tårta av den till slut också

Fyllningen på dom fick bli samma. Det var ett lager med citronfromage och ett lager med hallonfromage. Det blev väldigt friskt och gott :)

Presentation


Jag är en tjej på 26 år som lever med min familj. Sambon Magnus, sönerna William & Liam, mitt bonusbarn Milo & våran hund. Min största hobby är bakning & framförallt tårtor. Övning ger färdighet som dom brukar säga för allt har jag lärt mig hemma genom öv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards