Alla inlägg under juni 2014

Av Johanna - 28 juni 2014 12:30

 

Fick äran att göra en bröllopstårta efter brudens önskan "enkel och fin"

Fyllning: Jordgubbsfromage och Chokladmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm 

Av Johanna - 27 juni 2014 22:09

     

Idag var det kalas för min stora kille som fyller år nästa vecka

Han är inne i en Alfons period och ville då gärna ha med Alfons på

Fyllning: blåbärs fromage och färska jordgubbar

Av Johanna - 23 juni 2014 22:11

       

Idag var det kalas för systersonen.

Han är väldigt dans och disco intresserad så det fick bli en dans tårta med en diskokula och siluett gubbar som gör olika dans steg.

Discokulan är gjord av smält marshmallows blandat med puffat ris som jag sedan täckt med sockermasssa

fyllning i tårtan var: glasskräm och färska jordgubbar

Av Johanna - 15 juni 2014 19:52

         


Så var det dags för våran älskade lilla sons dop

Hade lite svårt att välja ut vad jag ville ha på och vad det skulle vara för smak så det fick bli två tårtor.

Den med Nallen innehöll glasskräm och stora blåbär

Den med bebis och skor innehöll Mjölkchoklad fluff och hallonfromage.

Båda tårtorna var glutenfria

Dop
Av Johanna - 13 juni 2014 19:45

     


Årets studenttårte uppdrag

Fyllning: Glasskräm och färska jordgubbar

Rebeccas bror var ägg och nöt allergiker. Så han fick en egen bakelse även den fylld med glasskräm och färska jordgubbar. Täckt med sockerpasta.

Presentation


Jag är en tjej på 26 år som lever med min familj. Sambon Magnus, sönerna William & Liam, mitt bonusbarn Milo & våran hund. Min största hobby är bakning & framförallt tårtor. Övning ger färdighet som dom brukar säga för allt har jag lärt mig hemma genom öv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards