Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna - 24 februari 2013 21:29

           


idag så var det kalas för Williams kusin och då fick jag uppdraget att göra tårta.

Dom kom nyligen hem från Thailand så han önskade beach tema

Denna gång så fick jag även prova på att göra en glutenfri tårta. Har hört så mycket negativt om glutenfria tårtbottnar. Men jag måste eränna att det gick förvåntsvärt bra och tyckte inte det var någon direkt skillnad på smaken heller.

Önskemålet på fyllningen var choklad och banan.

Så jag gjorde en chokladmousse. Och tyckte det kändes tråkigt med bara mosad banan så jag gjorde en bananformage. Och blev en god och lyckad kombination.

"stranden" är bara mosade kex, glutenfria kolakakor

Av Johanna - 21 februari 2013 23:58

Fick i uppdrag att göra ett par converse skor till en tårta på jobbet :)
Efter lite strul med sockerpastan och några irriterade miner så blev resultatet detta när jag fick till en bra sockerpasta :)

Av Johanna - 19 februari 2013 18:38

Tårt pyssel till helgens beach tårta :)

Presentation


Jag är en tjej på 26 år som lever med min familj. Sambon Magnus, sönerna William & Liam, mitt bonusbarn Milo & våran hund. Min största hobby är bakning & framförallt tårtor. Övning ger färdighet som dom brukar säga för allt har jag lärt mig hemma genom öv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards