Alla inlägg under maj 2014

Av Johanna - 29 maj 2014 20:54

     

Fick i uppdrag att göra en Teletubbies tårta till en liten 2 åring:)

Då hon är mjölkallergiker så var den lite special.

Använde mitt vanliga recept på tårtbotten då det inte är några mjölkproduket i den.

Fyllning blev på ena lagret mosad banan och på andra vaniljmousse. Och då använde jag mig av Oatly vaniljvisp, Gogreen visp (vispbar havregrädde) och gelantinpulver. Istället för vanlig grädde runt om så använde jag även där Gogreen visp.

Av Johanna - 16 maj 2014 16:00

   


En födelsedagstårta med önskan att få en Yamaha motorcykel på

Fyllning: Dumlefluff och Hallonfromage

Av Johanna - 10 maj 2014 22:22

   

Sambons födelsedagstårta fick bli sambon som ligger och softar med grillen igång :P

Tårtlocket blev lite annorlunda men roligt :)

Fyllning: Glasskräm och hallon

Av Johanna - 4 maj 2014 19:25

            

Idag var det lilla Lillys dop och jag fick äran att göra hennes doptårtor.

Dom önskade Elsa Beskow tema med Tomtebobarnen och Putte i blåbärsskogen. Och det kändes verkligen som en spännande och rolig utmaning. Svampbarnen tårtan fick jag upp i huvudet på en gång. Putte fick jag fundera på någon dag innan jag kom på hur den skulle se ut. Och efter lite pill så blev jag nöjd med resultatet :)

Fyllningen på båda tårtorna var: hallonfromage och passionsfromage

Dop
Av Johanna - 3 maj 2014 22:31

     


En dinasurietårta till en 3 åring där favorit färgerna är grön och rosa :)

Fyllning: Chokladmousse och Hallonfromage

"jorden" på tårtan är mosad chokladkaka

Presentation


Jag är en tjej på 26 år som lever med min familj. Sambon Magnus, sönerna William & Liam, mitt bonusbarn Milo & våran hund. Min största hobby är bakning & framförallt tårtor. Övning ger färdighet som dom brukar säga för allt har jag lärt mig hemma genom öv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards